Sinds mei 2013 is het Huis van de Nijmeegse Geschiedenis in de Mariënburgkapel het decor voor de expositie ‘Terug in de electriciteit’ van de Stichting Industrieel Erfgoed Nijmegen en Omgeving (Stieneo) en het Novio Experience Museum. De bezoeker wordt meegenomen op een reis langs de elektrotechnische historie van de keizerstad, langs bedrijven als Philips/NXP, Smit Transformatoren en Alewijnse. Bij de opening van de expositie sprak cultuurhistorica Dolly Verhoeven over het belang van industrieel erfgoed voor de citymarketing van Nijmegen. Naast Nijmegen heeft ook Arnhem een lange historie op het gebied van energie. Dit label van ‘energie’ is een stukje identiteit dat beide steden aan elkaar bindt. In de breedste zin des woords kan deze energie de basis vormen voor een goed gefundeerd regionaal citymarketingplan. Ik zal proberen te vertellen waarom.

Lees het gehele blog
Je wordt doorverwezen omdat dit blog is verschenen op een voorloper van de huidige GSRO website.